dimarts, 15 de setembre del 2015

torre botafoc puig torre castell muga

EL VENDRELL - TORRE DEL BOTAFOC - TORRE DEL PUIG - CASTELL DE LA MUGA

El Vendrell és la capital de la comarca del Baix Penedès, dins de la província de Tarragona.

Des de Barcelona, cal agafar l'autopista AP-7 en direcció a Tarragona i a l'alçada del punt quilometri 220 agafar la sortida 31; entrar a la carretera N-340 per una rotonda i en direcció a El Vendrell.

Des de Tarragona, cal agafar l'autopista AP-7 en direcció Barcelona i a l'alçada del punt quilometri 221 agafar la sortida 31; entrar a la carretera N-340 per una rotonda i en direcció a El Vendrell.

TIPUS DE RUTA: Ruta de senderisme circular
DIFICULTAT DEL RECORREGUT: Moderat
DURACIÓ DEL RECORREGUT: En total 2 hores i 24 minuts (1 hora i 49 minuts en moviment + 35 minuts aturat); 4,3 Km/h en moviment
RECOMANACIONS: La ruta es d'anada i tornada en principi i final a la Vila de El Vendrell, per tant hi han diferents opcions per començar i acabar la ruta: deixar el cotxe en l'aparcament que hi ha sota mateix de la Torre del Botafoc o deixar-lo en l'aparcament que es troba més al centre de la vila, que es més recomanable dons no caldrà tornar al punt d'inici (tal i com està marcat en el track del GPS).
Cal portar aigua i alguna cosa de menjar; en èpoques estivals es necessari anar ben protegits pel sol i la calor.
DESTACATS: Torre del Botafoc, Vila de El Vendrell, Torre del Puig, Castell de la Muga
PUNT DE SORTIDA: A la Torre del Botafoc, davant de la Riera de La Bisbal
PUNT D'ARRIBADA: El punt final està ubicat, en aquest cas, davant del pàrquing municipal, entre els carrers d'Apel·les Fenosa i Ramón d'Abadal
PUNT MÉS ALT: Mas o Castell de La Muga (146 metres)
PUNT MÉS BAIX: Torrent del LLuc (19 metres)

La ruta comença a la Torre del Botafoc (El Vendrell), que està ubicada per sobre de la riera de La Bisbal; sota de la torre hi ha actualment una gran zona d'aparcaments on podem deixar el cotxe (veure indicacions en l'apartat de Recomanacions).

Torre exterior i interior
Des del punt de la Torre del Botafoc cal dirigir-se cap al carrer de la Torre del Botafoc i per un baixador (actualment de terra), a l'esquerra del carrer, baixarem cap al descampat i/o la zona d'aparcaments per a cotxes.

EL VENDRELL - TORRE DEL BOTAFOC - TORRE DEL PUIG - CASTELL DE LA MUGA, El Vendrell
El Vendrell
Descampat i/o zona d'aparcament al costat de la Riera de la Bisbal
En aquest punt seguirem el carrer que va paral·lelament a la Riera de La Bisbal (la riera quedarà a l'esquerra) i continuar per aquest fins arribar al Pont Nou, que cal travessar i continuar per l'avinguda de la Riera de La Bisbal (ara la riera a la dreta) en direcció al Pont de França (el següent pont que es veu) i seguir per aquesta avinguda; en arribar gairebé al final de l'avinguda, girar a l'esquerra pel costat d'una benzinera i pel carrer del Forn de Calç per seguidament travessar l'avinguda de Jaume Carner o antiga N-340; en travessar-la cal passar per un pont sota de les vies del tren i tot seguit travessar al carrer de Josep Tarradellas i continuar tot travessant al Torrent del Lluc per un petit i estret pas.

Camí que travessa el Torrent del Lluc
Seguir el petit tram de camí asfaltat i seguidament per un corriol s'arriba de seguida al cim del Puig de la Torre, on resta ubicada la Torre del Puig.

Torre del Puig
De l'esplanada que hi ha davant de la torre continua el camí ample i que cal seguir; al terra es poden veure unes marques pintades de color vermell, que son senyals que orienten per arribar o sortir de la torre.

Marques o senyals a seguir fins la Torre del Puig
Tant si seguim les senyals pintades o be si es segueix el camí, aquests ens portaran a enllaçar en un altre camí i que va paral·lelament a la carretera N-340; en arribar a aquest enllaç girar a l'esquerra (la N-340 queda a la nostre dreta); aquest camí, en un tram curt, ens porta fins a enllaçar en un nou camí o carrer d'Enric Morera i que directament porta fins la paret sud del cementiri municipal.
En arribar-hi cal girar a la dreta i seguir fins a trobar la carretera C-31; després de passar per un "pas per a vianants" seguirem paral·lelament per la C-31 en direcció Calafell; passar per sota del pont de la N-340 i tot seguit s'arriba a una rotonda; abans de la rotonda, creuar la carretera C-31 a l'esquerra per un "pas de vianants" controlat per un semàfor; en creuar-lo girar a la dreta i tot seguit a l'esquerra pel carrer del Ter i seguidament novament a l'esquerra pel carrer del Segre i seguir-lo fins al final.
En acabar-se al carrer cal seguir recte per un corriol que va paral·lel a la tanca d'una casa (aquest pot estar força brut d'herbes, matolls i/o malauradament per porqueria i deixalles); deixant enrere la paret de la casa el corriol es fa més visible i transcorre paral·lelament a la carretera N-340 que queda a la nostra esquerra.
Aquest corriol enllaça en un camí més ample i cal continuar en un petit tram fent un gir esquerra i seguidament dreta.

EL VENDRELL - TORRE DEL BOTAFOC - TORRE DEL PUIG - CASTELL DE LA MUGA
Gir esquerra i tot seguit dreta
El camí ara s'allunya de la carretera N-340; seguir aquest camí de Mas Canyís gairebé en línia recta i aproximadament uns 700 metres després arribarem a un creuament del camí; el camí de la dreta està prohibit, dons ens porta a una finca particular, per tant, continuar pel camí de l'esquerra.

Seguir pel camí de l'esquerra
Passats uns 100 metres veurem un corriol a la dreta i que s'endinsa cap al bosc de Les Comes i l'agafarem per continuar ara pel mig del bosc.

Corriol s'endinsa al bosc
Seguir aquest corriol, sempre en tendència cap a la nostra esquerra, fins a trobar una gran fita, marcada amb una senyal de color vermell i amb un número escrit.

Corriol i fita
Sense deixar al corriol, es troba un primer creuament i cal continuar per l'esquerra.

Corriol a l'esquerra
Posteriorment es troba un altre creuament i en aquest cas es indiferent la direcció a seguir (tot i que es millor girar a l'esquerra), dons el que cal es arribar fins el camí més ample que queda just per sobre mateix.

Girar dreta o esquerra es indiferent
En sortir del bosc i situats al camí més ample, cal seguir-lo tot girant a l'esquerra i tot seguit a la dreta, on ja veurem una de les torres del Castell de La Muga.

A seguir cap a La Muga
Torre de La Muga
Seguir el camí i en pocs minuts ja s'arriba al peu del Mas o Castell de La Muga.

Castell de La Muga
Una vegada feta la visita toca tornar cap a El Vendrell i per això caldrà desfer el camí que ens a dut fins al Castell de La Muga.

Novament situat a la paret del cementiri de El Vendrell, ara seguirem recta en direcció a la Vila, tot passant per davant del tanatori del Vendrell i després d'una rotonda continuar pel carrer d'Apel·les Fenosa i continuar fins al creuament amb el carrer de Ramón d'Abadal; aquí hi ha un gran aparcament municipal de cotxes, que es on també es podria haver deixat al cotxe abans d'iniciar la ruta (veure Recomanacions); en aquest punt es pot donar per acabada la ruta (final del track).