divendres, 1 de desembre del 2017

SANTA OLIVA A LA POBLA DE MONTORNÈS
GR-92, camí per l'interior

GR-92 - Santa Oliva a La Pobla de Montornès; Dibuix del Camí GR-92

El poble de Santa Oliva és un municipi situat a la comarca del Baix Penedès, dins de la província de Tarragona. Destaca el conjunt monumental del Castell de la Verge del Remei i l'església de Santa Maria (s.XII).

Des de Barcelona, cal agafar la carretera B-23 en direcció a Tarragona, seguint per l'autovia A-2 i seguir per l'autopista AP-7; seguirem per l'autopista AP-2 en direcció a Lleida i cal agafar la sortida 12-La Bisbal del Penedès-L'Albornar; a la sortida de l'autopista cal agafar la carretera T-240 en direcció a Llorenç del Penedès i en aquesta població continuar per la carretera TP-2125 en direcció a El Vendrell; per aquesta carretera arribarem al poble de Santa Oliva.
Des de Tarragona, cal agafar la carretera N-340 fins arribar a El Vendrell; en arribar a El Vendrell, continuar per la C-51 i seguidament per la carretera TP-2125 fins arribar a Santa Oliva.

TIPUS DE RUTA: Ruta de Senderisme lineal
DIFICULTAT DEL RECORREGUT: Moderat. No te cap dificultat més enllà de la distància que cal recorre. La zona entre el poble d'Albinyana i l'ermita de Sant Antoni i posteriorment fins a Bonastre és on trobarem la zona de més desnivell positiu i negatiu.
DURACIÓ DEL RECORREGUT: 5 hores i 13 minuts en total (3 hores i 56 minuts en moviment + 1 hora i 17 minuts aturat); 5,0 Km/h en moviment
RECOMANACIONS: Abans de començar la caminada, tenir clar quina mena de ruta és farà i que s'ajusti al nostre nivell i no sobreestimar les nostres capacitats; aquesta és una ruta fàcil, però cal tenir-ne alguna referència i com estem físicament per a dur-la a terme; assegurar-se de portar el material indispensable i necessari per a realitzar la ruta i si pot ser un mapa, una brúixola i un GPS amb el track marcat que ens facilitarà el recorregut; menjar i aigua en quantitat suficient; protector solar i roba per protegir-nos del sol i de les inclemències del temps; en dia abans cal informar-se de la predicció meteorològica; començar la ruta de bon matí, quan la fresca del dia és més agradable i sempre acompanyats de la llum del dia; durant la ruta, cal calcular el temps que puguem estar per fer-la en la seva totalitat, en funció de les nostres pròpies possibilitats i comptant amb la resta de les persones que ens poden acompanyar (parades per descansar, menjar, fer fotos...); no fer la ruta en solitari si és possible; seguir sempre les senyals de la ruta (en aquest cas blanques i vermelles); emportar-se les deixalles per dipositar-les posteriorment on correspongui; portar telèfon i recàrrega suficient; deixat dit a familiars i/o amics de la ruta que farem
DESTACATS: Santa Oliva, Albinyana, Ermita de Sant Antoni de Pàdua d'Albinyana, Bonastre, La Pobla del Montornès, masos i masies.
PUNT DE SORTIDA: Carrer de Mossèn Antoni Paradís de Santa Oliva, a la sortida del poble
PUNT D'ARRIBADA: Plaça de l'Església davant de l'església de Santa Maria de La Pobla de Montornès
PUNT MÉS ALT: A l'alçada de la Masia d'Escansa (Albinyana) - (364 metres)
PUNT MÉS BAIX: A la plaça de l'Església de La Pobla de Montornès (54 metres)
GPS: https://es.wikiloc.com/rutas-senderismo/santa-oliva-a-la-pobla-de-montornes-gr-92-cami-per-linterior-21298964

Situats al carrer de Mossèn Antoni Paradis de Santa Oliva, al costat d'una petita rotonda, gairebé a la sortida del poble i al punt d'arribada de l'anterior etapa (Vilanova i la Geltrú-Arboç-Santa Oliva), començarem l'etapa en direcció a la carretera TP-2125 i cap al polígon de l'Albornar; travessarem la carretera, pel costat d'una rotonda i un cop travessada veurem les primeres senyals blanques i vermelles.

GR-92 - Santa Oliva a La Pobla de Montornès; Santa Oliva, carretera TP-2125, rotonda

Inicialment el camí és asfaltat; aquest ens portarà fins a una bifurcació, on continuarem pel tram d'asfalt a la dreta.

GR-92 - Santa Oliva a La Pobla de Montornès; tram del GR-92 a la sortida de Santa Oliva i en direcció a La Pobla de Montornès

Anirem seguint pel tram asfaltat, entre una passadís d'oliveres, i haurem d'arribar fins el pont de l'autopista AP-7 que veurem davant nostre; creuarem per sota del pont i un cop passat veurem, a l'esquerra, un rètol informatiu que assenyala la població de Les Peces i que seguirem.

GR-92 - Santa Oliva a La Pobla de Montornès; Senyal del GR-92 en direcció a Les Peces

Anirem caminant per un curt tram paral·lelament a l'autopista AP-7 per un camí terrós fins que aquest gira suaument cap a la dreta i una mica més endavant el camí es transforma en un corriol.

GR-92 - Santa Oliva a La Pobla de Montornès; GR-92 al terme de Santa Oliva, prop de la Riera de La Bisbal

Al final del corriol travessarem el "Camí Vell del Vendrell a l'Albornar" i seguirem pel camí que continua davant mateix i que arriba, en poques passes, fins un altre camí i que seguirem tot continuant cap a la dreta i paral·lel a la Riera de La Bisbal, que quedarà a la nostra esquerra.

Camí que travessa el Camí Vell del Vendrell a l'Albornar
En accedir a aquest camí que va paral·lel a la Riera de La Bisbal, de seguida arribarem a una caseta que guarda un pou col·lector d'aigües potables del Vendrell.

GR-92 - Santa Oliva a La Pobla de Montornès; GR-92 a la Riera de La Bisbal i pou colector d'aigues potables del Vendrell; Tomovi

Només passar aquesta caseta, tenim dues opcions a seguir i que una mica més endavant ens durant al mateix punt (en la següent fotografia us mostrem una captura de pantalla del mapa de la zona):

GR-92 - Santa Oliva a La Pobla de Montornès; GR-92 a La Riera de La Bisbal, area del colector d'aigues del Vendrell; Tomoví

1. Marcada amb la línea groga és la ruta marcada amb el track del GPS que s'adjunta: passada la caseta del pou de l'aigua, continuarem pel camí de l'esquerra i que ens portarà a trepitjar la llera del torrent o Riera de La Bisbal; de seguida veurem un altre camí a l'esquerra i que deixa la Riera i s'enfila suaument i que ens portarà, un tram més endavant, fins a una bifurcació, on arriba la línea vermella de l'altre ruta
  2. Marcada amb la línea vermella és la ruta original marcada amb les marques blanca i vermella del GR-92: passada la caseta del pou de l'aigua, continuarem pel camí de la dreta (potser que es tingui que travessar un toll d'aigua) i que, inicialment va paral·lel a la Riera de La Bisbal; es veu alguna senyal del GR; més endavant el camí ens portarà fins a la llera del torrent o Riera de La Bisbal, fins que veurem un altre camí a l'esquerra i que deixa la Riera i s'enfila suaument fins a una bifurcació, on arriba la línea groga de l'altre ruta
Tant per una ruta o per l'altre, el camí ens portarà fins a una bifurcació i haurem de continuar per l'esquerra en direcció a la Masia del Mata i la carretera C-51 (El Vendrell a Valls); no veurem marques o senyals pintades.

GR-92 - Santa Oliva a La Pobla de Montornès; GR-92 prop de la Masia del Mata (terme d'Albinyana)

Poc després arribarem a l'alçada de la Masia del Mata, que veurem a la nostra esquerra i cal continuar pel camí que gira a la dreta, deixant la masia enrere.

GR-92 - Santa Oliva a La Pobla de Montornès; Masia del Mata - Albinyana - GR-92

Arribarem a una rotonda de la carretera C-51, on veurem un rètol informatiu que assenyala cap a Les Peces; aquesta carretera és força transitada, per tant, caldrà anar en molt de compte de travessar-la, dons no hi ha altre camí que fer-ho per aquí.

GR-92 - Santa Oliva a La Pobla de Montornès; Rètol GR-92 a la rotonda de la C-51 a Albinyana

En travessar la carretera C-51 seguirem per la carretera TV-2043 en direcció a Albinyana; per aquesta transitarem uns metres fins a veure un nou rètol informatiu a la dreta de la carretera i que assenyala cap a Les Peces; el camí que agafarem ara passa pel costat del Mas de Manyer.

GR-92 - Santa Oliva a La Pobla de Montornès; GR-92 a la carretera TV-2043, rètol informatiu al Mas de Manyer - Albinyana

Seguirem aquest camí, entre vinyes a banda i banda, fins a l'entrada de Les Peces. Seguint les senyals blanca i vermella del GR-92, al final d'aquest camí cal fer un gir a la dreta i seguidament a l'esquerra, per entrar al carrer Girona de Les Peces; també és possible que no cal fer el gir a la dreta i a l'esquerra i es pot continuar recte i entrar directament al carrer Girona; tot depèn que aquest tram del camí, aquí esmentat, estigui net d'herbes i matolls.

GR-92 - Santa Oliva a La Pobla de Montornès; GR-92 a l'entrada al carrer Girona de Les Peces
1-Tram de camí del GR-92 marcat amb senyals blanca i vermella
2- Tram del camí no marcat amb senyals blanca i vermella
Situats al carrer Girona, continuarem per aquest fins a trobar una bifurcació de carrers i seguirem pel carrer de la Plaça, que surt a la nostra esquerra; per aquest, de seguida veurem, a l'esquerra, senyals pintades del GR-92, que ens farà continuar per un camí que veurem a l'esquerra "Camí del Vendrell a Valls".

GR-92 - Santa Oliva a La Pobla de Montornès; GR-92 al carrer de la Plaça de Les Peces

Seguirem per aquest camí fins arribar a una cruïlla, on veurem una torre elèctrica i en aquest punt cal girar a la dreta i seguir al mateix "Camí del Vendrell a Valls".

GR-92 - Santa Oliva a La Pobla de Montornès; GR-92 Camí del Vendrell a Valls, entre Les Peces i Albinyana

El camí, entre camps de vinya i oliveres, i amb un tram en forma de corriol entre grans marges a banda i banda, ens portarà gairebé en línea recta fins a l'Albinyana; a l'esquerra del camí veurem els dipòsits d'acer inoxidable de la Cooperativa Agrícola d'Albinyana.

Camí del Vendrell a Valls

Camí del Vendrell a Valls i campanar de l'església d'Albinyana
El camí desemboca a la carretera d'Albinyana a Les Peces, entre les cases de Cal Casals a la dreta i Cal Poterres a l'esquerra; en entrar a la carretera girarem a l'esquerra cap al nucli del poble d'Albinyana.
Entrarem al nucli pel carrer Major, que de seguida comença a pujar cap a la plaça de Sant Antoni (pujada pronunciada) i pel carrer de l'Església fins a la plaça Vella on resta ubicada l'església de Sant Bartomeu - (estil romànic i barroc, data del segle XII).

GR-92 - Santa Oliva a La Pobla de Montornès; Església de Sant Bartomeu d'Albinyana
Església de Sant Bartomeu d'Albinyana
Deixarem la plaça i ens encaminarem seguint les senyals del GR (blanca i vermella) + PR (blanca i groga) + Camí de Sant Jaume de Compostela (fletxa groga); seguirem les senyals per un carrer asfaltat en suau i constant pujada i passarem pel costat del barri de l'Arrabal de la Canal; el camí deixa les darreres cases d'Albinyana i passa pel costat d'un gran dipòsit d'aigua, que queda a la nostra dreta; aquest tram de camí asfaltat es conegut com a "Camí d'Escansa"; passat el dipòsit les senyals del GR-92 deixem el tram d'asfalt i segueixen a la dreta per un camí pedregós en continua pujada en direcció a l'ermita de Sant Antoni de Pàdua.

GR-92 - Santa Oliva a La Pobla de Montornès; GR-92 entre el nucli d'Albinyana i l'ermita de Sant Antoni de Pàdua

El camí, força pedregós, va guanyant altura fent ziga-zagues en direcció a l'ermita de Sant Antoni de Pàdua.

Arribarem fins a l'ermita de Sant Antoni de Pàdua, on podem fer una bona parada per a descansar i agafar forces; al ser un punt alt (aprox. 345 metres) sobre la plana del Penedès, podem gaudir de bones vistes.

GR-92 - Santa Oliva a La Pobla de Montornès; GR-92 al pas per l'ermita de Sant Antoni de Pàdua - Albinyana

Ermita de Sant Antoni de Pàdua
L'ermita resta situada damunt una roca, en la serra del Quadrell, al vessant sud-oriental del Puig de Sant Antoni. L'ermita és construïda en estil popular i és creu que l'altar barroc, que tenia abans de la guerra del 1936, la data abans del segle XVIII.

GR-92 - Santa Oliva a La Pobla de Montornès; GR-92. Panoràmica de la plana del Penedès des de l'ermita de Sant Antoni de Pàdua - Albinyana
El Penedès
Deixarem l'ermita i continuarem en la direcció que marquen les senyals GR i Camí de Sant Jaume de Compostela i en direcció a Bonastre.
Davant veurem una bifurcació i caldrà continuar pel camí o corriol de la nostra esquerra.

GR-92 - Santa Oliva a La Pobla de Montornès; GR-92 ermita de Sant Antoni de Pàdua - Albinyana

El corriol, en baixada, en força pendent i en un terra relliscós, ens portarà fins a un camí més ample i que agafem fent un gir cap a la dreta; de fet aquest camí no és altre que el que havíem deixat enrere "Camí d'Escansa".

GR-92 - Santa Oliva a La Pobla de Montornès; GR-92, senyals del camí d'Escansa

Passarem pel Mas del Perutxo a la esquerra del camí; passat el Mas el camí continua en suau pujada fins arribar a una bifurcació on continuarem pel camí de l'esquerra, seguint cap a Bonastre i per les marques del GR blanca i vermella (a partir d'aquest punt no seguir les fletxes grogues del Camí de Sant Jaume de Compostela).

GR-92 - Santa Oliva a La Pobla de Montornès; GR-92, camí d'Escansa i Ruta Bonastrec

Un mica més endavant trobarem un nou rètol informatiu que assenyala la direcció del GR-92 en direcció a Bonastre (Ruta Bonastrec); també és veu alguna senyal blanca i vermella pintada.

Seguint aquest camí arribarem al que actualment són les restes de la Masia d'Escansa (municipi d'Albinyana).

GR-92 - Santa Oliva a La Pobla de Montornès; GR-92, Masia d'Escansa - Albinyana
Masia d'Escansa
Camí d'Escansa passada la Masia
El camí ens portarà fins a una nova bifurcació, on hi ha un rètol informatiu amb la senyal del GR-92 i la direcció cap a Bonastre.

En arribar a aquesta bifurcació seguirem per la nostra dreta i davant nostre tenim un llarg camí recte i pedregós amb pujades i baixades de força desnivell positiu i negatiu i amb un terreny força irregular; a les zones de baixada caldrà anar en compte de no relliscar o ensopegar.

GR-92 - Santa Oliva a La Pobla de Montornès; Muntanyes a la zona del Sitgetí - Bonastre

GR-92 - Santa Oliva a La Pobla de Montornès; GR-92, camí entre Albinyana i Bonastre - Terme de Bonastre

Paral·lelament a aquest camí hi ha una canalització soterrada de gas i que ja fa anys va ser instal·lada per la zona del Tarragona.

Al final de la darrera pujada d'aquest llarg i lineal camí, a la dreta d'aquest, ens trobarem un petit monument de ferro que el Grup Muntanyenc de La Lira Vendrellenca va posar en aquest indret l'any 1995, per a fer el seu petit homenatge al pas del GR-92 per aquesta zona; en aquest hi trobarem un calaix on podrem deixar escrites les nostres experiències (cal tractar-ho be i protegir-lo adequadament).

GR-92 - Santa Oliva a La Pobla de Montornès; GR-92, monument col·locat pel Grup Muntanyenc de la Lira Vendrellenca l'any 1995

Un cop passat aquest monument, el camí comença a baixar en direcció a Bonastre; arribarem a una bifurcació i seguirem pel camí de l'esquerra, en direcció a una torre eléctrica d'alta tensió.

GR-92 - Santa Oliva a La Pobla de Montornès; GR-92, prop de Bonastre a la Costa del Senabre

La zona per la que passarem és coneguda com a Costa del Senabre; a partir de la Torre Eléctrica deixem el camí terrós i continuarem sobre asfalt fins arribar a la carretera o Camí d'Albinyana a Bonastre; en aquest punt haurem de continuar per la carretera, tot girant a la dreta.

GR-92 - Santa Oliva a La Pobla de Montornès; GR-92, carretera d'Albinyana a Bonastre

Un cop a la carretera d'Albinyana a Bonastre veurem, de seguida, un nou rètol informatiu; haurem de continuar per la carretera en direcció a Bonastre (1,6) i seguint el GR-92; aquest tram per la carretera té en forta baixada, però sense cap dificultat, gràcies al propi asfalt (el tram de baixada més pronunciat te uns 500 metres).

La carretera, després d'uns primers 500 metres de baixada, es suavitza i passa a un gairebé inapreciable desnivell; passarem pel costat del cementiri municipal de Bonastre i poc després entrarem a les primeres cases del poble, per l'avinguda d'Albinyana, per continuar, a l'esquerra, pel carrer de Santa Quitèria, on veurem l'església de Santa Magdalena (construïda al segle XIX en estil Barroc).

GR-92 - Santa Oliva a La Pobla de Montornès; GR-92, església de Santa Magdalena de Bonastre
Església de Santa Magdalena de Bonastre
Continuarem pel carrer del Sagrat Cor + carrer de l'Església; al final d'aquest cal girar a l'esquerra pel carrer de la Creueta i entrarem a la plaça Major, on resta ubicat l'edifici de l'Ajuntament de Bonastre; seguir pel carrer Major i fins arribar a la carretera TV-2041; en entrar a la carretera veurem un rètol informatiu i alguna marca blanca i vermella del GR-92.
En entrar a la carretera seguirem per l'esquerra, tenint en compte que gairebé no hi ha voral de protecció per a vianants; per la carretera seguirem uns 260 metres fins a trobar-nos amb el rètol del punt quilomètric 7 de la carretera TV-2041, on a la dreta de la carretera veurem un camí amb un rètol informatiu.

GR-92 - Santa Oliva a La Pobla de Montornès; GR-92, carretera TV-2041 entre Bonastre i La Pobla de Montornès

El Camí de La Pobla de Montornès a Bonastre travessa el Torrent de l'Aguilera i puja suament fins a arribar a una bifurcació on veurem un petit rètol, sota una olivera, i que assenyala la direcció a seguir del GR-92; aquí continuarem per l'esquerra.

Seguirem per aquest Camí i unes poques passes més endavant seguirem pel camí de la dreta que s'enfila suaument entre pins.

Sense deixar aquest camí, una mica més ample que algun altre corriol que puguem veure, i seguint les senyals que veurem, arribarem a una zona parcel·lada.

En aquesta zona de parcel·les i cases (La Vinya de Bonastre???) accedirem al carrer de la Capella que haurem de travessar; en aquest punt veurem un rètol informatiu en direcció a La Pobla de Montornès (5,3 km) i GR-92.

En entrar al tram d'asfalt, carrer de la Capella, la travessarem i ens trobarem en una cruïlla de carrers i continuarem pel del mig, carrer de La Pobla.

Arribarem a una primera bifurcació i haurem de continuar pel camí de la dreta i poc després arribarem a una segona bifurcació i aquí continuarem pel camí de l'esquerra.
Poc després passarem pel costat d'un rètol amb un mapa del recorregut de tot el GR-92, just davant de la Pallissa del Juli.

GR-92 - Santa Oliva a La Pobla de Montornès; Rètol informatiu amb mapa del GR-92

De seguida arribarem a una nova bifurcació, on veurem un rètol informatiu; en aquest punt continuarem pel camí o corriol que continua per l'esquerra, seguint la senyal en direcció a La Pobla de Montornès.

GR-92 - Santa Oliva a La Pobla de Montornès; GR-92, Camí de La Pobla de Montornès a Bonastre. Bifurcació amb rètol informatiu en direcció a La Pobla de Montornès

El corriol pel que ara haurem de continuar passa pel mig del bosc durant un tram aproximat de 1300 metres; el corriol inicialment en suau baixada, no presentat cap dificultat i és un agradable passeig entre pins, on és poden veure encara, antics marges de pedra seca d'antigues parades de conreus, avui però totalment absorbides pel bosc.
El corriol ens portarà fins a una cruïlla, on hi veurem les restes d'una barraca de pedra seca i que malauradament el temps i els efectes climatològics han fet que s'ensorri sobre si mateixa.

GR-92 - Santa Oliva a La Pobla de Montornès; GR-92, camí de La Pobla de Montornès a Bonastre, Barraca de Pedra Seca
Barraca de Pedra Seca
En passar pel costat de la Barraca de Pedra Seca, haurem de travessar el "Camí nou de Mas Gibert" i davant mateix veurem un rètol informatiu en direcció a La Pobla de Montornès, seguint pel camí recte de davant nostre.

GR-92 - Santa Oliva a La Pobla de Montornès; GR-92, Cruïlla entre el Cami de La Pobla de Montornès a Bonastre i el Camí nou de Mas Gibert

Seguirem pel Camí de La Pobla de Montornès a Bonastre en suau baixada i continuarem passant pel mig del bosc; el corriol ens portarà fins a trobar-nos amb un rètol que anuncia la "muntanya Roia", dins del terme municipal de Creixell; no el seguirem i continuarem en direcció a La Pobla de Montornès. En aquest tram del corriol, si fem una ullada cap a la nostra dreta, en algun moment podrem veure les restes de l'antic Mas Gisbert, dalt d'un petit turó.
El corriol ens portarà a enllaçar amb el "Camí de Mas Gibert", un camí més ample, tot i que te alguns trams molt pedregosos.
Per aquest camí arribarem a una petita edificació, a la dreta del camí, que és un pou de subministrament d'aigua potable, al costat del qual hi ha una línea eléctrica d'alta tensió.
Deixant aquest pou d'aigua i passats uns 900 metres, arribarem a un pont que travessa la línea ferroviària de Sant Vicenç de Calders a Lleida; també hi veurem un rètol informatiu en direcció a La Pobla de Montornès.

GR-92 - Santa Oliva a La Pobla de Montornès; GR-92, camí de La Pobla de Montornès a Lleida, pont que creua la línea ferroviària de Sant Vicenç de Calders a Lleida

Just en aquest punt de travessar el pont del ferrocarril, veurem dos rètol informatius, el primer més vell i de color verd i l'altre més nou i de color groc; tot i que la distància fins a La Pobla de Montornès difereix una mica, el recorregut no varia en la seva totalitat final.

Passat el pont del ferrocarril deixem el camí terrós i continuarem sobre un camí asfaltat; de seguida veurem un camí terrós a l'esquerra (en direcció al Mas Mercader) que no seguirem i continuarem per la dreta, sempre sobre camí asfaltat. Arribarem a un bifurcació i seguirem per l'esquerra, on amb sort veurem alguna marca del GR-92 blanca i vermella.
Seguirem el camí asfaltat i arribarem fins davant del túnel sota la Línea d'Alta Velocitat; aquí veurem un nou rètol informatiu cap a La Pobla de Montornès.
Seguirem la direcció del rètol i creuarem el Torrent de Mas Mercader sense asfaltar (el torrent continua pel túnel sota l'AVE).

GR-92 - Santa Oliva a La Pobla de Montornès; GR-92, camí de Mas Gibert al pas pel Torrent de Mas Mercader

Passat el torrent de Mas Mercader, el camí torna a ser asfaltat i en lleugera pujada; passats uns 100 metres, deixarem el camí asfaltat i agafarem un petit corriol en direcció a la carretera T-211 i al pont del tren d'Alta Velocitat.

GR-92 - Santa Oliva a La Pobla de Montornès; GR-92 a l'entrada de La Pobla de Montornès pel camí del Mas Gibert

En arribar a la carretera T-211 continuarem per aquest, tot passant per sota del pont i en direcció a les primeres cases de La Pobla de Montornès.
Passat el pont ens situarem davant d'un pas de vianants per creuar la carretera i accedir a una zona d'aparcament públic i/o al carrer Closa Nova; per aquest carrer arribarem al carrer Major i fins a la plaça d'Església, on resta ubicada l'església de Santa Maria (construïda en estil gòtic l'any 1575; el campanar actual data del 1778).

GR-92 - Santa Oliva a La Pobla de Montornès; GR-92, plaça de l'Església de La Pobla de Montornès
Plaça de l'església de La Pobla de Montornès
GR-92 - Santa Oliva a La Pobla de Montornès; GR-92, Església de Santa Maria de La Pobla de Montornès
Façana principal de l'Església de
Santa Maria de La Pobla de Montornès
En aquest punt acabarem la ruta entre Santa Oliva (Baix Penedès) i La Pobla de Montornès (Tarragonès).